Z's Treasure Chest! v2.1

zardOz2 - Custom level - from Android
PlayEdit50 players liked this.Log in to like this level.

Golden's contest is finished, no more golden tickets to find:(

It's your lucky day! What will you find?!

v2.0: Mega-update! Featuring double enchantment system, expanded item details, better formatting, new names/stats and improved random distribution and balance!

The number at the top indicates the loot rarity,
(40%) 1: Junk, Basic Equipment
(30%) 2: Uncommon Items, Superior Equipment, Enchanted Basic
(18%) 3: Rare Items, Double Enchanted Basic, Enchanted Superior
(10%) 4: Double enchanted Superior, [Epic Loot]
(1.99%) 5: -=[Legendary Magic Items]=-
(1-5000) 6: The one and only Impossible drop! Be the first to comment the redeem code if you find this object! See "Blacksmith's Prize" and "Golden's Prize" to see what they won!

Enjoy.

Views: 9565 Downloads: 3788 Unique objects: 15 Total objects: 180

Derivatives

Discuss this level

Log in to comment on this level.
  • BloodStorm: Yay a bedazzled micheal jackson glove?
  • The Ohio One: Wrestlemania tickets!
  • qwertyah: Golden's Prize!
  • sweBRO: NOW I FOUND A. HOUSE PLANT AND A VENUS NOOB TRAP! LOL
  • sweBRO: LOL, WTF I FOUND GIRLS
  • sweBRO: I found a treasure map to some gold they found last week.
  • BobMonkeypimp: I just got a Gilmore Girls season 3, disk 2 DVD. Oh what a terrible shame, I don't have a DVD player. Guess you'll just have to keep it.
  • zardOz2: @Chad64: AOL was a terrible ISP that old people used before 2005, they used to flood mailboxes and magazines with "50 hours free" disks in a pitiful attempt to get customers
  • Chad64: I actually don't know what AOL is haha lol, I was happy because it's 50 hours free from it lol xD
  • zardOz2: @Chad64: hope your PC still has a 3.5" floopy;)
  • Chad64: Oh, found out how to, and oh happy me, I got 50 hours of free AOL!! :D
  • Chad64: @zardOz: How do you open it? :3
  • zardOz2: @Breckinator: keep looking you may find some wrestlemania tickets!
  • Breckinator: I got "Some Old Magazines." Brilliant.
  • ricardito08: @zardOz: @zardOz: What?! I literally got that!
  • zardOz2: @ricardito08: yep that's the best legendary armor for chest if I remember
  • ricardito08: Pajlida's Firewall.....thingy?!?!
  • zardOz2: @PBHarper: not as awesome as "zardOz's Frosty Mint Toothpick" (dagger) glad you enjoyed it
  • PBHarper: Awesome!
  • zardOz2: @PBHarper: yep, its a legendary item, inndicated by the brackets --[, theres 20 of them or so
  • PBHarper: Wicked bow of the Spider Queen? Is that rare?
  • ricardito08: Just level complete!
  • venusnoobtrap: IM IN THE BOX:D!!
  • zardOz2: @hhhh: adamantium is a common "unbreakable" metal to many fantasy games, going back to the olden days... along with mithril... I do know terraria, but there are no terraria references in the box. There is one minecraft object though
  • hhhh: I think you know Terraria... Because there are adamanite chestplate in your treasure chest
  • jaycat3000: Elmo should bursh his teeth
  • jaycat3000: Hiiiii. Yay
  • Cepet100: Superb Obsidian axe of Constitution (or something like that)
  • zardOz2: @abdussamad: ahh that's a good legendary, best face slot item... don't spend too much time searching for the 6 rarity... it has been removed
  • abdussamad: Cralant's sprite skin mask
  • abdussamad: wow I got the loot rarity 5
  • zardOz2: @abdussamad: it's a level three of six in rarity... but it rolled rare stat level... superb is just below masterwork and multiplies the "siphoning" ability x4
  • abdussamad: superb icy copper boots of siphoning . it is a rare item.
  • Golden: @ssccsscc: ok
  • ssccsscc: @Golden: I want random prize
  • Golden: Tommorrow
  • Golden: @zardOz: i pm you code again...
  • Golden: @ssccsscc: um no prize is it?
  • epicperson99369: @zardOz: oh ok
  • zardOz2: @epicperson99369: it's the original screenshot "gimme the loot!"
  • epicperson99369: Why does it say gimme at the bottom of the world?
  • Golden: @ssccsscc: well what do you want
  • zardOz2: @Golden:
  • zardOz2: @ssccsscc: Golden, You have a winner!
  • ssccsscc: Sorry lags
  • ssccsscc: @zardOz: code is 613MJQ
  • ssccsscc: @zardOz: code is 613MJQ
  • ssccsscc: @zardOz: code is 613MJQ
  • Golden: @Manny: -_-
  • Manny: @Golden: 15000 times smaller than the diamond on a ring.
  • zardOz2: @roboz: thx roboz :) If you can find the Golden Ticket, Golden will give you a prize and Ill open it back up so you can see the full list!
  • roboz: Wow! That's awesome! LIKE
  • zardOz2: @Golden: ok I jacked it up to 1/833, shouldnt take too long.
  • Golden: @zardOz: like almost 50 tries to get that
  • zardOz2: @Golden: heh what do you want it at... it's 2/10000 currenntly
  • Golden: @zardOz: can you increase to win golden ticket
    Its tricky for everyone
  • levi 3000: Hi
  • levi 3000: Oh
  • TechMan101: :)
  • zardOz2: Oops I mean level 4 item[Epic loots]
  • zardOz2: @TechMan101: ok new level 3 item, too many face items already, you get a rare consumable
    [Tech Manual 101](1)
    +1 permanent boost to the attribute of your choice
    'It's got a lot of big words in it!?'
  • TechMan101: Did you add it?
  • TechMan101: @zardOz: I actually do creep out my classmate. Make it so a lua creepy smile appears
  • zardOz2: @TechMan101: haha great name
  • TechMan101: Diamond shovel
  • TechMan101: @zardOz: pla add techmans creepy smile
  • zardOz2: @TechMan101: lol nice haul! No techman's sorry
  • TechMan101: Been doing this for half hour
  • TechMan101: Etched dragonscale boots twice
  • TechMan101: Novice glowing obsidian sword of terror. Is that lucky?
  • TechMan101: Enderpts pirate trousers
  • TechMan101: Does anything have my namee?
  • TechMan101: Sdacs functionblade
  • TechMan101: Pajladas great firewqll hackerbane
  • TechMan101: Schroedingers cat both dead and alive
  • zardOz2: @that guy: muhahahaha my evil plan
    1)Make them waste their prescious time...
    2)???
    3)Profit!
  • that guy2: Well, you manage to make me waste even more time on this. @Golden: well played.
  • zardOz2: @shantanuaryan67: legendary wizard pants, offends everyone you meet;)
  • Golden: @zardOz: @zardOz: WHAT, IN NO RICH :'-(
  • shantanuaryan67: _the last unicorn hide pant +mana something
  • shantanuaryan67: Chilled copper boots
  • zardOz2: @Golden: thatss the weight of an extremly small diamond;)
  • Golden: @zardOz: whats that
  • zardOz2: @Golden: .001 carats!
  • Golden: Oh my god, i found a diamond, IM RICH
  • zardOz2: @The Ohio One: Almost as good as a real sapphire... all of the ingots and gems are jokes
  • Golden: @The Ohio One: lol
  • The Ohio One: A dwarf stripper named sapphire?
  • zardOz2: @Golden: Ok Golden's Ticket is now available! Darn screenshot still isnt working I thought I had it worked out.
  • Golden: Yes
  • Golden: @zardOz: ok thanks
  • zardOz2: @Golden: how about I republish it, locked, you can PM me a Comment code on the forum, something short like 6 letters
  • Golden: And i need to upgrade this level to 28 and need to replace first run with function init()
  • Golden: @zardOz: i just want to give away prizes :(
  • Golden: @zardOz: yes
  • zardOz2: @Golden: Id prefer if you didnt sorry, its open for edits so people can see the different items without searching or so they can see how to make one. You want to give away prizes?
  • Golden: Can i Publish this level with golden ticket code
  • benz15: @zardOz: hmmm i think 1.5 never coming for long time im sure
  • benz15: @zardOz: really but the picture on this level i see the robot is 1.5
  • zardOz2: @benz15: I dont have 1.5, patience is a virtue.
  • benz15: @zardOz: how you get 1.5 please tell me please i want like you guys
  • zardOz2: @benz15: apple store, google play store or bithack website...
  • benz15: @zardOz: what website to buy principia 1.5?
  • JOELwindows7: @zardOz: ohhhhhh make sense. Thx for that yo! :D haha yea
  • JOELwindows7: @zardOz: yeah!
  • zardOz2: @JOELwindows7: took me a second to figure out something with "window" lol, lets you Scan the enemy stats if I remember.
  • JOELwindows7: I found a string: Joel's windows to the soul!
    Thx very much for giveaway
  • pajlada: @zardOz: I'll create a derivative of your level and see what I can come up with, thanks notifying me.
  • zardOz2: @Ctjet: gratz! Hide in shadows clock if i recall... @gerleimarci: im not sure how its working yet with the robot image
  • Ctjet: I GOT MY ITEM !!!!
  • gerleimarci: *screeenshot
  • gerleimarci: @zardOz: Now I see on my screen it is black
  • gerleimarci: @zardOz: Is this 1.5's arm cannon update?
  • gerleimarci: @zardOz: the arm canon is black on your screenshot
  • zardOz2: @gerleimarci: no, this feature is web related so they did it pre-release
  • gerleimarci: @zardOz: are you using 1.5?
  • zardOz2: @pajlada: I cant seem to get this screenshot to move.. the treasure chest should be nearer the center.
  • zardOz2: Weird, screenshot is way off
  • zardOz2: @Cheddah: gratz:)
  • Cheddah: And the Stanley cup upon unlocking my phone
  • Cheddah: Haha just played a ton after reading what you said and got your romance novel lol.
  • zardOz2: @Manny: thx manny, I am aware, I usually just ignore the numfeed length.
  • Manny: @zardOz: when it tells you how rare something is, you can control the amount of numbers after the . by using a , then writing a number for how many 0s but it is limited to 6. For example: game:show_numfeed(num,0) @Ctjet: this might help you to.
  • Ctjet: @zardOz: btw thanks zardoz :)
  • Ctjet: @zardOz: i hide in the shadows at my house. (Antisocial-ness FTW)
  • zardOz2: @Golden: I should have made it an epic item;) @RasmusOlle: ? You want you own item or cant get the box open
  • Golden: Best loot ever
  • Golden: 7 minute ABs
    VHS copy
  • Golden: Gilmore Girls movie
    Oh yea
  • RasmusOlle: How can i get the loot?
  • Technomancer: @zardOz: cool
  • Golden: @zardOz: oh plus i got my globe 2 times
  • zardOz2: @golden: it's 'no problem', rise of the guardians? Thats the Owl movie? I just needed a town portal item and you were next:)
  • Golden: The portal
    Ask a town, shake it, then throw it, then there you go
  • Golden: @zardOz: lol you named my globe idea from rise of the guardians
  • Terrag_the_Terrible: @zardOz: ok thanks I found it now along with sapphire I'm going to have some fun lol
  • Golden: @zardOz: is NP are nope or no problem?
  • zardOz2: @Terrag_the_Terrible: on the right lua change the "gr=math.random()" to gr=68... it may still take 20 tries to get it
  • zardOz2: @golden: lol, sure NP it took me like 2 days last time:)
  • Golden: @zardOz: i dare you yo make a ummmm......... [24 hour later(literally 1 day)]
    Make a working xbox 360 in principa :D
  • Terrag_the_Terrible: @zardOz: How am I supposed to edit the lua again I tried and it won't work what am I doing wrong?
  • Terrag_the_Terrible: @zardOz: Oh yeah I don't really like Diablo
  • zardOz2: @Terrag_the_Terrible: yeah I have some DnD stuff in there, Robe of the Magi, Ogre Gauntlets etc. What annoys me more than anything on a game like elder scrolls is that they have a hundred million dollars and cant make a damn deecent menu system?! Diablo fails due to repetition as "content" and always online fail
  • Terrag_the_Terrible: @zardOz: Some of the stuff in this reminds me of the Elder Scrolls which was inspired from dungeons and dragons this definitely reminds me of dungeons and dragons.
  • Terrag_the_Terrible: @zardOz: Cool, wish I knew how to do more stuff like make cool levels I'm just to lazy to learn lol
  • zardOz2: Sacred 2 is the only RPG that has passed my tests in the last decade or so... since pre-luclin Everquest.
  • zardOz2: @Terrag_the_Terrible: Im an RPG nazi! Elder Scrolls does not conform to my standards of quality, Specificly the spells, loot and skill system. I have played skyrim but Its too beautiful for it's own good.
  • zardOz2: @Terrag_the_Terrible: if you edit the right lua and change the gr= line to. gr=68 it should be the first named item you roll:)
  • Terrag_the_Terrible: @zardOz: have you played any of the Elder Scrolls?
  • Terrag_the_Terrible: Nice! I like it also like the stats, now I'm going to have to spend forever to find it.
  • zardOz2: @Ctjet: [CT's Jet Black Cloak] (neck), +10 Dex, Hide in Shadows
    @TheEnderPT: [Ender's Pirate Trousers], 3 Defense, +.05 Attack Speed\n+10% Critical Hit Damage
    @Terrag_the_Terrible: [Terrag's Terrible Glass Axe] 35 Damage, 1.0 Attack Speed, 20% chance to break on hit, causing 10 Bleed damage for 3 Ticks
  • Terrag_the_Terrible: @zardOz: Ok good I didn't want to seem pushy or anything lol
  • zardOz2: @golden: just dont ask me to build a walking rrobot or make a song
  • Golden: @zardOz: i have a feeling that i want to dare you to challenge
  • Golden: @zardOz: oh ok
  • zardOz2: @golden: sure a logo like blacksmiths or something... Ill think of something but Id like it to be nice so Im not rushing it.
  • zardOz2: @Technomancer: Technomancers Robe of Parts, +20 to a random stat every 60 seconds
  • zardOz2: @Terrag_the_Terrible: heh, sorry T, I actually did intend to... Sounds like a axe name to me
  • Technomancer: @zardOz: any item with my name? :P
  • Terrag_the_Terrible: For you*
  • Terrag_the_Terrible: @zardOz: So my names not enough fantasy RPG for huh!!! I see how it is...
  • Golden: @zardOz: or like i have 1 wish for lua?
  • Golden: @zardOz: yea what? ( i dont understand, sorry)
  • zardOz2: @golden: see the previous comment:) any requests?
  • Golden: So wheres my prize
  • zardOz2: Goldens Golden!!! Gratz G! By the way your Named item is called "Golden'S Globe of Languages(click to teleport to any city once per day).. Ill think of something to giive you as a prize , Ill try to have something by monday latest. I ould make you a logo I guess if you want something in particular.
  • Golden: @zardOz: i got the golden ticket
    FRAYN
  • TheEnderPT3: @zardOz: nope, YouTube gave me that name :)
  • zardOz2: @TheEnderPT: nothing yet... does the PT stand for something?
  • TheEnderPT3: @zardOz: and whats my item? :P
  • Manny: @Ctjet: you are important to me. I would not be this good without you.
  • Technomancer: @zardOz: hehe
  • zardOz2: @that guy: oops wrong tag
  • zardOz2: @Technomancer: Johnny is just a generic Mafia guy, concrete shoes are what you give people before you throww them in the river!
  • Technomancer: @zardOz: hmmm.free banjo lessons?
  • that guy2: Concrete shoes of johnny two dice marohney? What is that upposed to mean?
  • zardOz2: @that guy: NSA! Heh, i needed some slick shoes, it was that or tap shoes
  • that guy2: @zardOz: bowling shoes?
    How did YOU find out abot that??????
  • zardOz2: -=[TechZ's Black Crown of the Overlord]=-
    12 Defense, +5%exp, Light source 4m radius
  • Ctjet: @that guy: lol
  • that guy2: @TechZ: found your crown... your eeeeeeeeeeeeeeeevil crown.
  • Ctjet: @zardOz: wow, ok then XD
  • zardOz2: @Ctjet: lol, you are amazing! Ive mostly added those who commented alot or had names that can easily sound kinda fantasy rpg... Ill get you in there next update. But it would take approx 25k draws to see every named item.
  • Ctjet: If you dont add it i will use your romance novel against you. I also think it should be a level 7 because i am amazing
  • Ctjet: I havent seen an item about me yet... gosh, am i not important to you?
  • Technomancer: @zardOz: check my new level "DOWNHILL"!:D
  • zardOz2: @TeaC: nope, no problems on my end, ill look at it
  • TeaC: There's something making this and techz's star wars level freeze at the animation stage. Got techz's level working simply running it from the edit screen once he'd opened it for editting. Any ideas what'd cause the stop?
  • tanuj: Legendary item --Concrete shoes of someone i dint remember the name
  • JOELwindows7: 50 Hour free AOL -CD ROM
    Lol! I got this!
  • PeterZ: Rusty bear trap
    You know... For kids :D
  • zardOz2: @that guy: :)Im a dungeon master I make RPG content in my sleep. New "evel 4 in there for you... also @incrazyboyy: @ElementalGenius98: new ones for you two as well
  • that guy2: @zardOz: was that the entire purpose of this?
  • zardOz2: @that guy: after v2 probably 25ish hours... but I needed to do one of these so I can complain about terrible loot systems without being a total hypocrite:)
  • that guy2: O man typing fail I meant to say I.
    how much time have *I* wasred on this.
  • that guy2: How much time have u wasted on this?
  • that guy2: And dead xbox360. *reveals screwdriver from hammerspace* *upgrades pc*
  • zardOz2: @that guy: les paul is a type of electric guitar a.k.a. "axe".. @TheEnderPT: gratz on 1.5!
  • that guy2: And.. alfajim's les paul?
  • that guy2: @zardOz: oh, and I've got an item idea: big legz keys.
  • that guy2: Finally got a 4... (etched dragonscale leggings)
  • TheEnderPT3: Yay, and i found principia 1.5, but the update doesnt load :D
  • TheEnderPT3: Ive got commander la forges visor :D nice startrek! Nice level/idea zard0z!
  • incrazyboyy: http://principiagame.com/level/7148
  • incrazyboyy: @zardOz: check it out
  • zardOz2: @incrazyboyy: hmm what does it do?
  • incrazyboyy: @zardOz: what about "Incrazyboyy's controller"? ;)
  • zardOz2: @mznznlt: well your just throw the bow at the enemies head! The Newspaper was gonna say HEADLINE: World's Ugliest Baby Born Today! But I went with the evening edition.
  • zardOz2: @The_Blacksmith_: Ok, but Ive never actually played a banjo before...
  • The_Blacksmith_: @zardOz: I want my banjo lessons...
  • mznznlt: Novice stone bow of the wolf? Not sure how that would work......
  • mznznlt: A newspaper o the day you were born....... burn zard0s!
  • ElementalGenius98: *Floating out of the
  • ElementalGenius98: @zardOz: i would like to see a xbox one without kinect out of the treasure box :D
  • zardOz2: @ElementalGenius98: Heh no plans for that.. If you want to make me a bazillion sprites let me know:)
  • ElementalGenius98: @zardOz: I know this is barely impossible but it would be cool when you add loot sprites wich show what you get eg. Pixilated stone dagger :) it should "fly" outter the chest with an tadaa sound :XD
  • dislexicboy: OK nice it is really cool
  • zardOz2: @dislexicboy: I plan on making a robot RPG(not with this) when the new Robot Manager comes in 1.5, read my "Robot Manager" thread on the forums... wishlist... Im making a massively upgraded v2 of this right now, it's killing me.
  • dislexicboy: I think you could make an adventure using this and maybe even have the items do what they say they do
  • zardOz2: @dislexicboy: :) that one let's you scan the enemy stats!
  • dislexicboy: Joel's window to the soul
  • dislexicboy: I got Joel, window to the soul
  • Technomancer: @zardOz: wow that makes you even more awesome!!!
  • zardOz2: All I know I learned by playing Principia!
  • Technomancer: @zardOz: ooo and where did you learn lua anyway?
  • Technomancer: @zardOz: oooo okay thanks for the tips!
  • zardOz2: @Technomancer: Obsidian Blocks and fire:)
  • Technomancer: @zardOz: hmmmmmm...........
  • Technomancer: @zardOz: so you find a way to the nether how?
  • zardOz2: @Technomancer: I have played, but not much. I respect it a lot. I played just enough to die many times in the nether
  • Technomancer: @zardOz: do you play minecraft?(just asking);)
  • zardOz2: @Mattdogking: hmm sometimes the reset button pops up before the message... Ill check it out. But Im redoing the whole thing anyway.
  • Mattdogking: @zardOz: No number showed up. I pressed f on rc and just ended game.
  • that guy2: @zardOz: I got the puppy... I aint cleaning that up.

    also, add lemons as loot. (Always plural ) See the reactions you'll get.
  • that guy2: @zardOz: found 1.5 lolololol
    (Laughter turns to sadness)
  • zardOz2: @that guy: what can I say, the guy has a lot of cats!
  • that guy2: @zardOz: just found it dead again... then directly afterwards, ALIVE
  • zardOz2: Nullified
  • zardOz2: @that guy: the quantumm effects are nummified when the box is opened and the alive/dead state is determined!
  • zardOz2: @that guy: ouch, "It's your parents porn stash" cant unsee that! Sorry bout your bad luck, it is working... Legendarys are 1 in 120 about
  • that guy2: Schrodinger's cat! Dead! Where's the quantum loophole??????
  • that guy2: And... "something I can't unsee" ... what is it?





    just noticed my spammingness...
  • that guy2: And paddle ball
  • that guy2: Oh, and an Xbox one. Kinect required.
  • that guy2: Never got anything above 3... prizes included old magazines and a blue ray player... da heck z
  • zardOz2: @Terrag_the_Terrible: it's only half the joke... everything had prices when I started. That was labeled "Blackmail value only"
  • Terrag_the_Terrible: @zardOz: Could you tell me about the unfinished romance novel you've been writing?
  • Terrag_the_Terrible: Dang, lol
  • Technomancer: @zardOz: naaah just forget it :)
  • Winfrid9: Likie likes!
  • Winfrid9: I found some type of dagger and a strange sword
  • zardOz2: @Terrag_the_Terrible: nope, now you have to do my taxes!
  • Terrag_the_Terrible: @zardOz: I found your tax forums and receipts you still need them?
  • ElementalGenius98: @zardOz: Ill try it ^^
  • zardOz2: @ElementalGenius98: have you played Cheddah's Slots? It was the first epic electronics build
  • zardOz2: @Manny: :) just added that, it's Golden's Globe, (town portal).. for teleporting out of the dungeon.
  • Manny: @zardOz: My highest is 3. Golden's sword.
  • zardOz2: @incrazyboyy: @The_Blacksmith_: all fixed up thx for the report! I'll be adding more named items for people but only if your name can be turned into something fantasy sounding.. @Technomancer: @Nighthawk: @Golden: @Rom1k: @JOELwindows7: and @Cheddah: items added...
  • zardOz2: @ElementalGenius98: I added a reset button, I have a coupple things to fix looks like.
  • ElementalGenius98: Guys do you know what would be awesome? When somebody could recreate the slot machines from the game borderlands 2 *_*
  • ElementalGenius98: Hahaha Ive won a xbox one without kinect xD (Doh!) :D
  • ElementalGenius98: @zardOz: there is a "bug" in the new version :) you can see the star of the rc :) last time i tried there wasnt one :)
  • The_Blacksmith_: @zardOz: I get a blank with 3s too. The robot also walks through the chest and screws up the camera.
  • incrazyboyy: @zardOz: i tried it multiple times, I always get nothing on lvl 3
  • zardOz2: @Technomancer: i dont understand what you're asking about.. @incrazyboyy: hmm a blank, wierd, thx
  • incrazyboyy: Anyway, Schroedingers cat (alive) was my favorite drop :'D lol a cat in a chest
  • incrazyboyy: I got a level 3 drop, but there was no item...
  • The_Blacksmith_: @zardOz: alright! I'm fine with waiting. Can't rush perfection!
  • Technomancer: @zardOz: so.... what lua script do you use to make that?
  • zardOz2: @Technomancer: well I need a new one of each of those, I play from my tiny phone:) ... NEW REDEEM CODE.. for anyone but blacksmith.
  • Technomancer: @zardOz: where do you gonna make it computer,tablet or laptop?
  • zardOz2: @The_Blacksmith_: Ok I know what Im gonna give you for your Golden Ticket, but it might take a few days:)
  • zardOz2: @Technomancer: sure, it's not much different... thats why it would take me 2 months, Id need a month to get used to the difference.
  • Technomancer: @zardOz: at real lua script?
  • zardOz2: @RasmusOlle: If you open the box about 10,000 times you'll have found about 60% of the rare items:)
  • RasmusOlle: how can i get those items?
  • zardOz2: @Technomancer: not from principia, but I could make a lua game at this point I think
  • The_Blacksmith_: @zardOz: found my hammer!
  • Technomancer: @zardOz: what you can really do that?
  • The_Blacksmith_: @zardOz: I'd enjoy an actual rpg with strange items like this. I'd buy it!
  • The_Blacksmith_: @zardOz: Thanks for the item! Still searching for it. What's a blacksmith without a hammer? Lol
  • zardOz2: @Technomancer: well It would take months to make a playable game and If I do that I might as well actually make a game for the market
  • zardOz2: @TechZ: Legendary item, TechZ's Helmet of vision, +5%exp, light source, 8 Def :)... @JOELwindows7: Everybody's favorite item!
  • tanuj: Adamantium ingot …I am gonna be wolverine
  • TechZ2124: Wow ! I got Xbox 360, Xbox one, the missing link and...Mask of the B.FF. ( legendary magic item ! ) !
  • JOELwindows7: Awesome! Instant 1.5 XD!
  • JOELwindows7: Wat? Can O' Whoop Ass? XD!!!
    Awesome!
  • Technomancer: @zardOz: why didn't you make these an rpg level?
  • zardOz2: @Terrag_the_Terrible: heh yep, dead too... same probability of course
  • zardOz2: Maybe the new odds are too easy...
  • Terrag_the_Terrible: And I actually learned about some stuff like schrodinger's cat it was Alive can you find it Dead?
  • zardOz2: @The_Blacksmith_: gratz Blacksmith! Now I gotta figure out a prize!... tomorrow imm sleepy... new item is called "Blacksmith's Hammer off Patience" 5 damage +10% magic find :)
  • Terrag_the_Terrible: Lol I found a glowing fanny pack (repels opposite sex) hilarious!
  • The_Blacksmith_: @zardOz: GOLDEN TICKET!!!!!!! I GOT THE IMPOSSIBLE DROP!!!! CODE: Zsv4ZED
  • dislexicboy: I got a diamond
  • zardOz2: @The_Blacksmith_: it is random, .3x.15x.12x.02 probability... but I cant really test it. Basically it should be 50 times harder to get than a 4... @Demon666: thx man It was the easiest part of making that damn thing... refused to cooperate, it was supposed to be even nicer.
  • The_Blacksmith_: @zardOz: is there a method to get the 5 item or is it random?
  • Demon666: nice. I do like the treasure chest animation lol
  • The_Blacksmith_: I found the missing link!!!!!
  • zardOz2: @Alfajim: it's better than Alfajim's musicbox or something:) Credit to Sacred 2, there's a heavy metal band and you can quest for their instruments... best rpg ever.
  • Alfajim: @Aceheliflyer: lol, I wondered if that comment would cause some controversy.@The_Blacksmith_: @zardOz: thanks for that, I thought I was going to have to search for that forever. : )
  • zardOz2: Alfajim's Guitar(Axe) 10-15 damage, 2% chance to Stun
  • The_Blacksmith_: @Alfajim: he named an item after you, Alfajim's guitar!
  • Aceheliflyer: @zardOz: oh! Lol!
  • zardOz2: @Aceheliflyer: He found it in the Treasure Box!:)
  • Aceheliflyer: @Alfajim: wait! How the hell did you get 1.5!!!
  • zardOz2: @The_Blacksmith_: woot, great drops, visor is only "detect hidden" item and Sdac's Functionblade is the best legendary weapon... Jimmy Hofffa's gotta be somewhere, right? It originally had sell prices for everything, hoffa was $an offer you can't refuse!
  • The_Blacksmith_: Jimmy Hoffa? Lol
  • The_Blacksmith_: Sdac's functionblade. Lol
  • The_Blacksmith_: Commander LaForge's visor! Lol awesome. LIKE
  • JOELwindows7: @Technomancer: :D
  • Technomancer: @JOELwindows7: that would be awesome
  • zardOz2: @Technomancer: essentially yes thats what I did, with some string magic to put the "Masterwork"+ "Iron Sword"+ "of Pestilence"+"Stats"+ "enchantment"
  • JOELwindows7: @Technomancer: thing so. Yes!
    But also with the 3D sprite!
  • JOELwindows7: @zardOz: hmmm. Idea! Publish another version without your string put in! So empty them all!
  • Technomancer: @zardOz: okay did you used this method?
    If this:first_run() then
    Itempick=math.random(how many items)
    End
    Items={"itemname"}
    Game:message(items[itempick])
    Maybe........
  • zardOz2: @Technomancer: nope.. if there is some specific thing you want to know Id be happy to help.
  • Technomancer: @zardOz: please:'(
  • zardOz2: @JOELwindows7: cant allow derivitives, ruins my secret items...:) @Technomancer: 20 hours on and off, mostly reformattiing my giant lists several times.
  • Technomancer: @zardOz: yeah allow derivatives i want to learn it too
  • JOELwindows7: Many surprise in there.
    I like to learn it so Allow Derivatives. Awesome!!! Duper nice idea!
  • Technomancer: @zardOz: omg how long did you make this?
  • zardOz2: Er sorry thats just about 8000 items
  • zardOz2: @technorat: yeah theres a wide variety in level 1, up to Steel weapons...
    @TechZ: Thanks, theres A TZ drop to find as well:).. @tanuj: added for the mine crafters!
  • zardOz2: @Alfajim: :) there's something with your name on it too... I dont reccomend trying to find it!
  • zardOz2: @Technomancer: Thx, well there are 75 regular armor/weapon types each can have 90 variations on the enchantments, about 100 regular items, 55 named, 13 legendarys and the redeem code uber-rare. So about 1000ish
  • Technomancer: Wow this is awesome how many items in that chest?
  • tanuj: I got the diamond pickaxe.... heck yeaa!!
  • Alfajim: Great work, I got Principia v1.5 so I'm happy. ; )
  • TechZ2124: Aha awesome !
  • Technomancer: @zardOz: awesome!!!!
  • technorat: Wood and iron shovel are items with same rarity?
  • Andr3w246: @zardOz: Yea. Sorry I said it wrong. Its better now. :)
  • zardOz2: @Andr3w246: Fixed the loot distribution problem, It should be much etter now. Ahh the Dreamcoat +5Int, Wis, Dex, Str
  • Andr3w246: @zardOz: wow. Thats dedication! 1 of the level 4 items I got was *Amazing tecnocolor dreamsheet*.
  • zardOz2: Oops 13 legendaries
  • zardOz2: @Andr3w246: the random is not perfect but it is random:) Gratz, anything interesting?
  • zardOz2: @Andr3w246: hmm well It has a short code for the robot ! From "LOOK OUT ROBOT!!" And a 1000ish character code to draw the Treasure Chest, and about 11,000 characters for the acual object info... I could reduce it to 8000 but that would take another 5 hours. There are 9Legendaries and 55 named(not enchanted) level 3 items.
  • Andr3w246: @zardOz: I got 3 level 4 items! Am I lucky?
  • Andr3w246: @zardOz: ok. This is awesome! It must of took like 100's of scrips.
  • zardOz2: @Andr3w246: :) thx! It seems to be over favoring the "Can of Whoop ass!" I shall investigate.
  • Andr3w246: @zardOz: I love this! I got a *Can of Whoop Ass*! Level 2. Halarious! Like!
  • zardOz2: Be sure to comment your favorite item found! This kids is what OCD is like, The loot is balanced for a functional game for some ungodly reason.

LEVEL ID: 9500